On our way back! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Meggie, Perry & Maarten - WaarBenJij.nu On our way back! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Meggie, Perry & Maarten - WaarBenJij.nu

On our way back!

Door: Meggie, Perry en Maarten

Blijf op de hoogte en volg Meggie, Perry & Maarten

02 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Maar niet voor we nog een vette reis door Azie hebben gemaakt!

Als ik zo eens kijk, is het echt weer veel te lang geleden dat we een update van de blog hebben gemaakt. Kom vast doordat het contact met thuis zo makkelijk en zo snel gaat, met Whatsapp, Skype en Facebook. Daardoor weet ook meer als de helft waarschijnlijk al dat de tijd begint te korten voor ons omdat we ons ticket terug hebben geboekt. Morgen nog maar 5 weken en dan zijn we alweer thuis, hoe gek is dat?

Nadat we de laatste keer een blog hebben geschreven in Melbourne, hebben we al weer een heleboel meegemaakt. Leuke en minder leuke dingen.
In Melbourne kwamen we maar niet aan een baantje, dus besloten we het over een heel andere boeg te gooien en ons in te schrijven bij een werkhostel.

Zo gezegd, zo gedaan. Begin van het jaar; nieuwe start, wij pakken onze zooi in die we in die 5 weken hebben verzameld in het appartement en 8 januari zaten wij in de bus van Melbourne naar Mildura, richting het werkhostel. Les, de manager van dit hostel, vertelde namelijk dat er volop werk zou zijn, zeker als we aan het einde van die week er zouden zijn. Dus wij weer vol goede moed!

Na een nachtrit in de de bus, kwamen we dus aan in Mildura en heel stoer hadden wij gezegd; wij gaan wel liften! Want Mildura mag dan al afgelegen zijn, Kingston-on-Murray is zowaar nog verder weg.
Na een tijdje wachten en "gevlucht" te zijn voor iemand waar we echt niet mee in de auto wilden, zag Maarten een auto met een kenteken van waar wij naartoe moesten. Heel lief gevraagd, en na heel de auto opnieuw ingepakt te hebben konden we mee!

Beter konden we het niet treffen; heel aardige mensen die ons voor de deur van het hostel af zetten. En ons het liefst ook weer meteen mee terug hadden willen nemen.

Wat een goor, aftands en uitgeleefd hostel was dat zeg. Natuurlijk, Greg en Rose (onze lift) vertrok weer zonder ons, maar wat hadden we graag mee terug gewild!
Konden wel huilen (heb ik persoonlijk ook even gedaan) en wilden het liefst wegrennen. Maar al wilden we, dat ging gewoon niet. In de verste verte was daar niks, maar dan ook echt niks.

Toch hebben we doorgebeten, we zijn gebleven, hebben de buurt verkend en zelfs gewerkt. Helaas waren het weer allemaal maar loze beloften; echt uren konden we niet maken, fulltime was het al helemaal niet, en geld verdienen zat er ook niet in. Omgerekend verdienden we zo'n $5 per uur. Dat zet dus echt geen zoden aan de dijk he.
Na twee weken amper geld te hebben verdiend met kei hard werken en ons op andere momenten weer zo erg verveeld te hebben, was het klaar. We hadden de keuze om of, te blijven en er minstens nog maanden te zitten, of te zeggen, "jongens, we gaan nog een vette reis maken door Azie en komen dan naar huis". Eerder als gepland.

Nou dat tweede is het dus geworden en dat brengt ons hier nu weer in Kuala Lumpur.

Maar eerst nog even de terugreis, want uit het "gat" Kingston-on-Murray wegkomen viel ook nog eens niet mee.

Dinsdag de 22e hadden we de nachtbus van Mildura naar Melbourne geboekt en de 24e vlogen we vanaf Melbourne naar Singapore.

In Mildura komen zou ons met de bus ontzettend veel geld hebben gekost, zoals alles in Australie veel geld kost. Dus besloten we na het succes van vorige keer weer te gaan liften.
Maar om iets of wat speling te hebben zouden we de maandag al gaan zodat als het de eerste dag niet meteen lukte dat we dan altijd dinsdag nog hadden om alsnog in Mildura te komen.
Ik bedoel, we hebben niet voor niets een tent in China gekocht en al die tijd meegesleept om te kunnen kamperen in Australie!?

Dus, met jaloers blikken van de andere hostelgangers die vastzaten in dat hol achter ons latend, hebben wij kunnen ontsnappen en vol goede moed ons door Les af laten zetten op de weg naar Mildura.

De eerste lift hadden we na 50 minuten, van een meisje die ons vanwege haar "backpackers-karma" niet kon laten staan. Ze zette ons een stuk verder in het volgende dorp af, Paringa. Paringa bleek het nog beter met ons voor te hebben want daar duurde het slechts 15 minuten voor iemand ons mee nam all the way to Mildura!

Eenmaal in Mildura een flinke hike gehad naar het trailerpark, waar ze eigenlijk geen backpackers toelieten. De teleurstelling moet van onze gezichten afgedropen hebben, of misschien gaf het feit dat we te voet waren met alleen een tent op de rug de doorslag want we mochten toch blijven. Yes! Alsof hetgeluk ons weer toelachte vanaf het moment dat we Australie achter ons wilde laten.. Typisch..
Zelfs de volgende morgen, na een paar meter te hebben gelopen bood iemand ons een lift aan naar het busstation.
Ideaal.
Alles goed en wel, nog een nachtje in de bus naar Mildura en daarna een nacht op de vloer van het vliegveld in Melbourne, maar wij gingen weerterug naar Azie!

Singapore bleek een leuke stad te zijn. Ietsje duurder dan gemiddeld in Azie, maar na Australie kon het alleen maar goedkoper. Meteen konden we alweer overweg met de andere mensen in het hostel en hebben we ons goed vermaakt. We zijn naar Chinatown geweest, Marinabay en Little India. Hebben rondgewandeld door de botanische tuinen, aan het strand gelegen, een riviercruise gemaakt, een lichtshow gezien en uiteraard weer heerlijk uit gegeten!

De volgende stop was Melaka, in Maleisie. Dit was ook echt leuk, een heerlijk hostel, leuke mensen. Wel echt toeristisch daar maar we hebben ons echt goed vermaakt. Lekker gegeten ook, bij de Indiers aan tafel in een Sikh-tempel voor maar 50 cent een maaltijd die je met je handen op mag eten!
Moesten we wel ons hoofd bedekken en bij gebrek aan beter droeg Perry iets met bloemen en Maarten een roze stuk gaas op zijn hoofd.

Nadat de jongens volgens de gebruiken 3 kwartier de afwas hebben staan doen, was het tijd om te gaan.
Nou is het zo dat je in de tempels je schoenen uit moet doen. Bij terugkomst bleken die van Perry toch echt verdwenen. En dat bij een tempel! Dus, op blote voeten naar huis dan maar.. Tot je dan ineens de beste man voor wie je net nog een buiging hebt gemaakt op jouw slippers voorbij ziet lopen! Dus de jongens op de best mogelijke manier gevraagd of het zou kunnen dat de beste man de verkeerde slippers aanhad. " Oh, ja! Ja, ik moest even naar de markt dus ik heb ze geleend!" Geen probleem verder, Perry kreeg zijn slippers terug en wij konden weer verder.

Na Melaka terug naar Kuala Lumpur, daar waar we al eerder zijn geweest en vanwaar ik ook deze blog schrijf.
Morgen vertrekken we naar Vietnam, met dus nog precies 5 weken op de kalender.
In Vietnam gaan we dan eindelijk de snorkels die we al maanden meenemen gebruiken op de witte stranden met het helderblauwe water! Daar kijken we echt naar uit!

Na Vietnam gaan we naar Cambodia, en na de rondreis daar gaan we naar Thailand vanwaar we uiteindelijk 10 maart met een heerlijke directe vlucht naar Brussel vliegen!

Dus, lieve mensen, het echte backpacken gaat vanaf morgen weer beginnen!

Ondanks de enige teleurstellingen in Australie en het idee dat het er weer bijna op zit voor ons, hebben we er weer mega veel zin in en kijken we echt ook nog wel met plezier terug op Australie.
Ik bedoel, we hebben Melbourne niet beter kunnen verkennen, we hebben gelift, we hebben de outback gezien, kangaroes gezien en papegaaien, we hebben ervaren hoe het is in een werkhostel en hoe het is om sinaasappels te plukken. We hebben de mooiste zonsopgangen, zonsondergangen en sterrenhemels ooit gezien en zijn weer een heleboel ervaringen rijker.

Onze volgende blog komt vanuit Vietnam, dus binnen nu en twee weken, beloofd! Perry en Maarten helpen wel herinneren!
Dan kunnen jullie nog even met de reis meegenieten voordat jullie weer in het echt van ons kunnen genieten.. ;)

Tot gauw!

• 02 Februari 2013 - 13:22

Marga:

Ha lieve luitjes,

Bedankt voor het 'bijpraten'. Wat een ervaring doen jullie op. Je hebt er heel je leven plezier van. Volgens mij kan daar geen assertiviteit- of communicatietraining tegen op. Prachtig dat jullie dit met elkaar meemaken. Geniet van de laatste vijf weken. Een warme groet voor allen en een dikke pakkerd erbij voor mijn neefje Perryxxx.

• 02 Februari 2013 - 13:31

Jan Janssen En Anita:

Lieve schatten,
    Alles wat jullie hebben meegemaakt pakken ze niet meer van jullie af. Nog heel veel plezier de komende 5 weken en we zijn er àls jullie weer in Brussel arriveren.

Xxxxjan Jan Janssen en anita

• 02 Februari 2013 - 14:21

Loesdidi:

Jaloers!! Heel veel plezier weer in Azië!!
    Zorg dat jullie genoeg tijd hebben voor Cambodja. Staat in mijn favo top 10 en is super goedkoop.
    xx

• 02 Februari 2013 - 14:51

Nienke:

Haaa wat een leuke blog Meg!!!! Ik ben wel lichtelijk jaloers als ik hier nu op dit moment de regen met bakken uit de hemel zie vallen. Nog heeeeel veel plezier de laatste weken en groetjes aan de boys! En daarna verwelkom ik je graag in Paris, want wat is Parijs zonder jou!! Bisous!

• 02 Februari 2013 - 16:27

Mariëtte:

Wat kun je toch heerlijk schrijven.... Maak er nog een aantal mooie weken van samen!

• 02 Februari 2013 - 18:00

Joke:

Wat fijn om dit weer gelezen te hebben en te horen dat het goed met jullie gaat!
    Wel weer heel wat meegemaakt en gezien, en toch eerder terug!
    Maar daar zullen de thuiszittende families wel blij mee zijn, geniet nog even flink deze 5 weken samen! Liefs Joke en Jack

• 02 Februari 2013 - 18:58

Jan En Jet:

Hallo Meggie,
    Wat een verhaal weer.
    Jullie maken erg veel mee zo.
    het verhaal van de slippers vindt ik toch weer helemaal te gek zeg.
    Gelukkig ben je nu weer in een land waar je veel dubbelgangers van mij tegenkomt, tenminste dat zij jij de vorige keer jij ha ha .
    kan je er vast aan wennen als ik je over 5 weekjes weer zie.
    geniet er nog maar lekker van die laatste weken en pas goed op jullie zelf
    xxxxjes van je Veder

• 02 Februari 2013 - 19:31

Pieter:

hoi luitjes,

We hebben het verhaal ook al gehoord, maar toch heeft meggir de moeite genomen om weer een verhaal neer te zetten. Het voelt goed om jullie zo te horen en te zien. We hpoen dat jullie een fijne reis voor de boeg hebben en we zijn jullie op het vliegveld.

Gr pieter xxx

• 02 Februari 2013 - 23:24

Yolanda:

Wat een geweldige ervaringen ooen jullie op!!!! helemaal te gek!!
    Geniet nog van de laatste weken!!
    Veel plezier en goede reis terug!!

• 04 Februari 2013 - 09:42

Margaret Van Den Biggelaar:

Meggie, wederom heerlijk om jullie avonturen te lezen, sommige dingen wisten we natuurlijk al, maar op
    'papier' is het toch weer anders. Ben blij dat jullie Australie toch niet als tegenvaller hebben ervaren, zou het land tekort doen, maar het is nu eenmaal duur daar en werk ligt er niet voor het oprapen, is eigenlijk niets veranderd met 14 jaar geleden. Maaar jullie zijn er wel geweest, dat kan niet iedereen zeggen.
    Later nog maar eens teruggaan met een goed gevulde portemonnee.
    Het einde van de reis begint al aardig op te schieten, zijn wij stiekem wel blij om, maar geniet nog even met volle teugen, er staan nog geweldige vooruitzichten op jullie programma. tot de volgende blog, dan kunnen we er misschien al bijzetten, tot de volgende keer in Brussel.
    En Meggie, niet te bruin worden, word jouw vederke jaloers van.
    3 dikke kussen

• 08 Februari 2013 - 21:15

Helma:

Hallo lieverds,
    Ondanks dat we aardig goed op de hoogte waren, door de apps en skype, het blijft leuk om te lezen. Zo zijn weer toch een beetje bij. En Meggie, complimenten voor hetverhaaltje. Het leest zo gezellig.
    Nu het dichter bij komt dat jullie thuis komen, ben ik stiekem al wel aan het aftellen, en de oma's ook.
    Geniet er nog van. Het is nogerg vlug gegaan! Veel liefs. Helma XXX

• 10 Februari 2013 - 16:52

Tante Saskia:

Wat een ervaring zeg! Geweldig. Nog een hele fijne reis. Heerlijk genieten. X uit carnavalsdorp zurrik

• 22 Februari 2013 - 04:32

Joost:

Leukk leuk heb zin in Azie!