Van As-salamu Alykum tot Nî Hâo - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Meggie, Perry & Maarten - WaarBenJij.nu Van As-salamu Alykum tot Nî Hâo - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Meggie, Perry & Maarten - WaarBenJij.nu

Van As-salamu Alykum tot Nî Hâo

Door: Meggie, Perry en Maarten

Blijf op de hoogte en volg Meggie, Perry & Maarten

19 Oktober 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Eindelijk een update waar jullie vast al dagen op zitten te wachten!
We zitten intussen in Hongkong en Perry en Maarten hebben allebei een iPad aangeschaft en dus kunnen we eindelijk een blog schrijven. Heb namelijk gemerkt dat dit op een telefoon toch niet helemaal op-en-top werkt.

Anyway, onze vlucht van Brussel naar Qatar verliep voorspoedig; geen vertraging, lekker veel eten onderweg en ook niet al te lang.
Kennis gemaakt met het uiterst vriendelijke personeel op Doha airport, toen een taxi gezocht omdat onze airport pick-up kwam niet opdagen, en ons letterlijk en figuurlijk door deze beste man af laten zetten. Ach ja, sommige gewoontes houden we er in..

Ons hotel was wel leuk, beetje ongezellig door het tl-licht aan het plafond maar het kon er prima mee door. Sowieso hadden we free wifi en dat is altijd fijn. Zo konden we het thuisfront alvast op de hoogte stellen!

Hoewel onze eerste indruk van de mensen in Qatar niet al te best was, zijn we daar wel op teruggekomen. Als je eenmaal weet dat nors kijken en hard toeteren normaal is, valt het allemaal best wel mee. We hebben lekker brood en wat fruit gekocht toen vol goede moed te voet op weg gegaan naar de Extreme Big Buildings! Daar waren we tenslotte voor hier!
Bleek toch iets verder en warmer te zijn dan we dachten, en ook het nemen van de bus bleek lastig, maar gelukkig zijn er genoeg mensen in Qatar die een centje bij verdienen door mensen als taxi van a naar b te brengen.
Aangekomen bij de kust, waar de grote gebouwen staan bleek het toch indrukwekkender te zijn dan ik in ieder geval had gedacht.
Daarna hebben we lekker afgekoeld aan de kade met onze voetjes in het water.
Daar kreeg Maarten thee aangeboden van een vriendelijke Pakistaanse man, en uiteindelijk Perry en ik ook. Na een beetje voorzichtig te hebben gereageerd leek het toch echt dat deze man goede bedoelingen had en hebben we even gezellig gekletst. Ook al was dat in een mix van Pakistaans, Arabisch, Engels en Nederlands.
Intussen legde er een boot aan waar we vervolgens op zijn gestapt en mooi van de zonsondergang hebben genoten.
Daarna zijn we teruggelopen naar het hotel, via de Souk Market waar we de volgende dag heen zijn gegaan.
Dit was dan weer het tegenovergestelde van waar we gister waren, de grote gebouwen en de rijkdom van Qatar. Op de Souk Market waanden we ons in de Fata Morgana van de Efteling. Dat was echt heel erg gaaf, alsof je terug in de tijd ging. Kan ook te maken hebben met de klederdracht van de mensen; mannen in witte gewaden en rood/witte hoofddoeken en vrouwen in lange zwarte boerka's.
Hier hebben we ons de rest van de dag goed kunnen vermaken tot we naar het hotel gingen en hebben gewacht op de chauffeur die ons dit keer wel naar het vliegveld zou brengen. Uiteindelijk wel een uur later dan gepland, maar ach, wij hadden de tijd.

De vlucht van Qatar naar Hongkong was iets minder fijn, minder lekker eten en vooral, minder ruimte. Niet fijn.
Maar goed, we zijn er gekomen, blijken achteraf gezien toch nog wel een jetlag te hebben.
In ieder geval is Hongkong echt een immens grote en indrukwekkende stad. Gebouwen zo hoog als je kunt kijken, vol met lichtgevende reclameborden, neonverlichting en verkeer, herrie en vooral mensen! Vergelijkbaar met de drukte op een Koninginnemarkt maar dan altijd, ongeacht welk tijdstip van de dag!
We hebben een hostel gevonden midden in de stad, klein maar wel fijn, zoals ze altijd zeggen.
Gisteren hebben we de Peak Tram genomen om vanaf een uitkijkpunt heel Hongkong te kunnen zien. Jammer genoeg was het erg foggy waardoor het uitzicht niet was wat ze ons hadden beloofd. Gelukkig hadden ze daar boven al rekening mee gehouden en konden ze gewoon je foto voor je bewerken zodat je voor de mensen thuis gewoon kon doen alsof..
Daarna naar de IFC mall geweest en daar hebben de jongens een iPad gekocht.
Vandaag zijn we naar de lokale markt geweest was we onze ogen uit hebben gekeken toen ze een levende vis ontschubten, als dat een woord is, en vervolgens zo vers mogelijk verkochten.
Hartstikke zielig, maar het zal hier wel normaal zijn.
Daarna lekker gerelaxed in Victoria Park en vervolgens een eettentje opgezocht wat we eerder op de dag al hadden gezien. Lekker een biertje gedronken, echt Chinees gegeten (in tegenstelling de Mac van de dagen ervoor) en nu zitten we lekker op onze kamer om zo te gaan slapen. Hopelijk komen we zo een beetje van de vermoeidheid van de jetlag af.
Morgen weer een nieuwe dag, wie weet wat we weer allemaal gaan doen! We bekijken het lekker van dag tot dag.
Jullie zijn inmiddels we genoeg bijgelezen vermoed ik, dus ik zal er een eind aan breien.
Fijne dag allemaal en tot gauw!
Liefs uit Hongkong!

• 19 Oktober 2012 - 15:42

Anita:

Hallo Meggie, Maarten en Perry,

Kei leuk om jullie zo te kunnen volgen. Het is wel logisch dat je last van een jetlag krijg als je in een paar dagen zoveel reist. Niet teveel van MCdonalds eten want dat is niet goed vooor de lijn, haha.
    Geniet ervan en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.
    Veel plezier in Hongkong.
    G. Jan Janssen en Anita

• 19 Oktober 2012 - 15:42

Marga:

Nou beste mensen de kop is eraf bij jullie. Veel plezier en tot het volgende verslag!
    Liefs, Marga

• 19 Oktober 2012 - 19:16

Marisa:

He vakantiegangers,

Leuk verhaal zeg.. Het lijkt net alsof jullie niet zo verweg zijn of dat hat maar een vakantie is.
    Veel plezier en ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.

Veel plezier
    X Marisa

• 20 Oktober 2012 - 09:53

Pieter:

Hoi,
    Het is weer een goed reisverslag,ik krijg er ook zin.
    Waar jullie ook naar toe gaan,geniet er van.
    Zie uit naar het volgende verslag.
    Gr pieter.

• 20 Oktober 2012 - 10:27

Laura Migchels:

Hoi Perry Maarten en Meggie,

Hoewel ik Meggie niet ken schrijft ze mooie verhalen.
    Ik zie dat het helemaal goed komt met jullie!
    Heel veel plezier en ben echt jaloers op jullie.
    We missen jullie wel op het werk dus we hopen dat de 8 maanden snel voorbij zijn.

Heel veel groetjes,
    Laura Migchels en ook de rest van DHL natuurlijk :-)

• 20 Oktober 2012 - 14:03

Opa Cees En Oma Dilia:

hartstikke leuk dit verslag houd dit vol dan kunnen wij ook nog een beetje meegenieten. wanneer kunnen wij skypen laat dat even weten lijkt mij ook wel leuk heel veel groeten van opa en oma

• 20 Oktober 2012 - 17:51

Joke En Jack :

Een heel mooi verslag hoor, fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Geniet van alle mooie momenten en bijzondere ervaringen, en blijf vooral zulke mooie verslagen maken Meggie, groetjes ook aan de boys van ons 2en, Joke en Jack

• 20 Oktober 2012 - 17:59

Raquel:

Hoi!

Heb ik dan toch jullie blog gevonden! :)
    Jullie hebben toch zeker ook wel zo'n foto laten bewerken? Mooi hoe ze daar baantjes bedenken, "toeristenfoto-photoshopper" ofzo? :P
    Goed om te horen dat jullie ook al echt chinees hebben gegeten, want neeee maarten een burger van de mac in china is niet chinees eten!! :P wel fijn dat je een steekproef doet om te checken of de burgers in alle steden wel hetzelfde smaken... als je mcdonalds hier even over mailt krijg je er mss nog geld voor?

Heel veel plezier nog!

Groetjes,
    Raquel!

• 20 Oktober 2012 - 18:47

Anne:

Hallo mensen, wat vind ik het een dapper avontuur dat jullie ondernemen! Ik heb diep respect voor jullie en ik ga de verslagen volgen. Succes en plezier!!!
    Anne (de vriendin van Perry's tante Marga).

• 20 Oktober 2012 - 22:21

Inge En Peter:

Hallo jullie drietjes!

We zijn weer op de hoogte...... en vooral blijven schrijven!
    Liefs en een dikke knuffel voor jullie

XX mama

• 21 Oktober 2012 - 00:42

Margaret Van Den Biggelaar:

Dit is echt fijn om te lezen, blijven we goed op de hoogte, mooi geschreven trouwens Meggie,(denk ik tenminste).
    Veel plezier voor jullie drieen, en tot het volgende verslag.xx jet

• 21 Oktober 2012 - 13:59

Jan Van Den Biggelaar:

Hallo Meggie,

Jullie hebben in 1 week al weer veel meegemaakt en vele indrukken opgedaan.
    Blijf vooral veel schrijven en foto's meezenden zodat we hier goed op de hoogte blijven.
    geniet van alle mooie momenten. hvj xxx Papa

• 22 Oktober 2012 - 19:39

Leonie:

Echt leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven!
    Geniet ervan!

Liefs leonie

• 23 Oktober 2012 - 11:17

Joost:

iPads gekocht? Dafuq? En nog twee ook :p Mafkezen. Have fun.

Ik had vannacht gedroomd dat jullie weer in NL waren. Omdat Maarten de tickets verkeerd had geboekt en dat jullie nu de rest van het jaar naar Spanje gingen. Haha. Gelukkig zijn dromen maar bedrog...

• 24 Oktober 2012 - 10:09

Patty Van Gils:

Hee jongens,

Jullie hebben alweer mooie dingen gezien en leuke avonturen beleefd als ik dat zo lees! Wordt het nog geen tijd om terug te komen ;-) nee hoor, geniet maar lekker van jullie reis, en ik zie het volgende verslag wel weer binnen komen!

Xxx Patty

• 26 Oktober 2012 - 21:54

Nicole:

Hallo,

Inderdaad het is nu al een mooi verslag van wat jullie al gedaan hebben.
    En dan te bedenken dat jullie nog maar net weg zijn.
    Ik hoop snel weer een ander stuk te lezen want het is wel leuk om jullie zo te volgen.

Nog veel plezier en wij lezen het wel in het steeds kouder wordende Nederland.

Groetjes Nicole

• 02 November 2012 - 10:36

Riet Hinzen:

Hoi lief drietal maar vooral mijn stoere nichtje Meggie.
    Geweldig dat jullie dit doen,veel mensen uit andere culturen leren kennen,de geuren en kleuren
    van verschillende landen ondergaan.
    Maar vooral laat alles goed binnenkomen maar dat is aan jou wel vertrouwd Meggie.
    Niet alles is wat het soms. lijkt Zoals je zelf als schreef in je verslag soms zit er meer achter een mens
    als bv. die nors kijkende man die toch aardig blijkt te zijn.
    Geniet ervan en blijven jullie je vooral openstellen voor anderen dat zal een schat van ervaringen opleveren

Jongens pas goed op ons Meggie en andersom natuurlijk ook.
    Zal jullie blijven volgen.

Een dikke kus van Tante Riet uit Veldhoven

• 03 November 2012 - 08:40

JeeWee:

Ik ben jullie renversalen vlotjes aan het lezen en merk dat jullie in korte tijd al heel veel indrukken op hebben kunnen doen. Grappig om van een midden-oosten land direct in China te belanden. Een wereld van verschil, lijkt me. Al rare beesten gegeten in China, hond poes of ander onderkruipsel. Geniet met volle teugen en l
    Blijf je verrassen. Oet moen.